Lihat Pelaburan Emas Dari Sudut Lain

Posted: January 16, 2011 in EMAS

Pelaburan emas ini sering disalahertikan dengan produk-produk MLM biasa yang kita dengar dewasa ini.. namun Pelaburan Emas yang saya bawa khususnya (Public Gold) adalah sama sekali bukan MLM mahupun jenis piramid. Its basically purely product based, yang mana jika anda ingin Emas maka saya jual Emas. Kenapa saya pilih emas ialah jika produk MLM lain tentu boleh rosak  (penapis air), ataupun mati (cacing/pokeh). Emas sudah tentu tidak boleh dimusnahkan malah boleh disandarkan ke bank untuk buat pinjaman wang. Selain itu juga pelaburan ini ialah pelaburan Emas fizikal dan berdaftar dengan syarikat Public Gold yang kini sedang melonjak naik akibat dari kesedaran orang ramai tentang ketidakstabilan US dolar.

Ingin saya bawa anda melihat dari sudut lain: Emas bukan sahaja untuk melabur dan mengaut keuntungan tetapi Emas adalah untuk mengelakkan kita dari menjadi papa kedana dalam sekelip mata. KENAPA! sudah tentu jika matawang USD jatuh, maka wang kertas yang kita simpan dalam bank tiada nilai walaupun berjuta.. minimum impact ialah susut nilai yang amat ketara akibat FIAT money. kerajaan US sering dilihat mencetak wangnya untuk menyelamatkan krisis ekonominya. INFLATION!! Cuba lihat petikan ini bagi memahami tentang INFLATION.

Selain itu juga adakah anda tahu yang China dan India sudah membeli 200 tan Emas kerana tidak yakin US mampu menangani krisi ekonominya. dan disebabkan itu harga Emas melonjak. Jadi pakar ekonomi India dan China menganjurkan membeli emas kenapa kita yang tak berapa pakar masih lagi yakin dengan matawang kertas….

Emas juga disalahertikan sebagai pelaburan yang tidak cair, maknanya susah mendapatkan tunai pada tempoh waktu tertentu: Let me share the tips, Pelbagaikan simpanan anda kepada tunai dan Emas. Untuk kegunaan singkat bolehlah digunakan tunai (ambik kat ATM). Namun begitu Emas juga boleh ditunaikan dalam tempoh singkat dengan menghubungi agen public gold dan menjualnya kembali. Selain itu adakah anda sedar.. jika anda simpan matawang dalam bank bolehkah ia berkembang dalam tempoh sehari ??? Emas boleh!!. bagaimana? sandarkan emas kepada Ar-Rahnu dan mendapat tunai dalam 70% dari Emas yang dipajak. Dan paling gempar.. upah simpan (Ar-Rahnu AGROBANK) hanyalah RM20 sebulan. Setengah orang berdagang menggunakan konsep ini yang akan saya terangkan jika anda hubungi saya.

Akhir sekali anda sedar tak bahawa Dato’ Salleh Majid, bekas pengasas Amanah Saham di Malaysia (ASB) mengakui sistem tersebut adalah tidak optimum. Tak Percaya!!

Akhir sekali… selain dari sebab2 di atas apa yang anda patut lihat ialah bagaimana kita memartabatkan matawang syariah agar dapat keberkatan daripada Allah. dan selain itu ingatlah.. bahawa ada hadis yang mengatakan Emas dimuliakan Allah kerana itu ia sentiasa disanjung dari zaman Arab purba lagi. Jadi jika niat kita untuk memartabatkan matawang syariah yang trbukti tiada manipulasi mahupun penindasan maka adakah kita tidak akan dibantu??

So;
To save your Family, Buy Gold
To help your Nation. Keeps Gold
To follow your Religion. Use Gold.

Leave a comment